هوش مصنوعی

اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی امروزه در رسانه های اجتماعی اشتباه می کنند

کمتر از یک دهه پیش، ورود به شبکه‌های اجتماعی به این معنی بود که ببینید دوستانتان از آخرین باری که آنها را دیده‌اید با چه چیزهای جدیدی آشنا شده‌اند. در یک تصمیم واقعاً گیج‌کننده، برخی از شرکت‌های اجتماعی اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند و حضور آنها نشان می‌دهد که امروز چه مشکلی در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد.

addyek




چرا اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی؟

برای لحظه ای یک شخصیت رسانه اجتماعی را تصور کنید. آنها تصاویر حرفه ای از خانواده خود دارند، برخی از آنها در محل کار و برخی دیگر با آنها در حال انجام کارهای معمولی که مردم در آخر هفته انجام می دهند. در گذشته، این برای تأیید اینکه این شخص واقعاً یک شخص واقعی است کافی بود. متأسفانه، این روزها، “شخص” مورد نظر شما می تواند یک شخصیت کاملاً توسعه یافته با هوش مصنوعی باشد. با هوش مصنوعی کاملاً قادر است یک دستیار شخصی باشد، این یک جهش بزرگ برای تبدیل شدن به یک تأثیرگذار نیست.

اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی هستند شخصیت های کاملا تخیلی طراحی شده برای تبلیغ محصولات در رسانه های اجتماعی. اگر این یک دیستوپیا به نظر می رسد، شما تنها نیستید. من می توانم به وضوح به یاد بیاورم که با شخصی در رسانه های اجتماعی وارد بحث شده ام که فقط با قرار دادن محصول مورد ضربه قرار می گیرد. گفتگو آنقدر طبیعی بود که تقریباً فکر می کردم دارم با یک انسان صحبت می کنم.

متا، صاحبان فیس بوک، اینستاگرام و Threads، اخیرا مجموعه ای از اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی را راه اندازی کرده است. اما به سرعت از تصمیم خود انصراف دادند پس از بازخورد از کاربران عادی. با این حال، در حالی که این شرکت ممکن است نظر خود را تغییر داده باشد، بسیاری از شرکت‌های دیگر تقریباً صرفاً با ایجاد شیب هوش مصنوعی سروکار دارند.


تهدیدی برای اینفلوئنسرهای واقعی

یک فرد و یک ربات رو در رو ایستاده اند، با تصویری از مغز روی سر فرد و یک تراشه هوش مصنوعی روی سر ربات.
لوکاس گوویا / How-To Geek

اگر منبع اصلی درآمد شما از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یک تأثیرگذار باشد، زمانی که شیب هوش مصنوعی شروع به فراگیری کرد، در خطر بزرگی قرار خواهید گرفت. اگر در نظر داشته باشید که هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر واقعی ایجاد کند که می‌تواند با هر تولیدکننده محتوای معمولی در اینستاگرام مقابله کند، و آنها برای انجام این کار نیازی به سفر ندارند، متوجه خواهید شد که این فناوری چقدر می‌تواند خطرناک باشد. برخی این تایید را اینگونه می نامند نظریه اینترنت مرده یک چیز است

اینفلوئنسرهای انسانی برای تبلیغ محصولات دستمزد دریافت می کنند و افراد اخلاقی فقط محصولاتی را تبلیغ می کنند که می توانند با خیال راحت بگویند خرید خوبی برای دنبال کنندگانشان هستند زیرا قبلاً از آنها استفاده کرده اند. هوش مصنوعی نمی‌تواند از یک محصول «استفاده» کند، بنابراین به شخصی بستگی دارد که آن را در جامعه آزاد کرده است تا به او بگوید چه محصولی را پیشنهاد کند. این ایده آل نیست زیرا هوش مصنوعی می تواند به همین راحتی چیزی خطرناک برای مردم بازاریابی کند.


از آنجایی که هوش مصنوعی در تقلید از انسان ها بهتر می شود، این تأثیرگذاران هوش مصنوعی جایگزین تأثیرگذاران انسانی خواهند شد. اینطور نیست تهاجم بدن ربایان جایگزینی، اما بیشتر شبیه به کار گرفتن آنهاست. شرکت ها از آنها استفاده می کنند زیرا ارزان تر و قابل اعتمادتر از تأثیرگذاران انسانی هستند و نیازی به ارائه محصولات به آنها نیست. آنها باید به هوش مصنوعی بگویند که چه چیزی را در مورد محصول تبلیغ کند.

این بر ما نیز تأثیر می گذارد

شخصی که یک جفت Beats Studio Pro به تن دارد در حالی که در حال تماشای ویدیو در آیفون است
هانا استرایکر / How-To Geek

اگر اینفلوئنسر نباشیم، به اندازه کافی ساده است که آن را سناریوی “نه سیرک من، نه میمون های من” بنامیم، اما هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار بازاریابی می تواند خطرناک باشد. بخشی از این که چرا اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی بسیار خطرناک هستند، ناشی از عملکرد اینفلوئنسرهای انسانی است نحوه مصرف محصولات یا دیدمان را تغییر داد.


برای مثال فضای زیبایی مملو از اینفلوئنسرهایی است که به ظاهرشان توجه زیادی می کنند. این اینفلوئنسرها معمولاً توسط افرادی دنبال می‌شوند که می‌خواهند اسرار آرایش عالی را بیاموزند و از بهترین محصولات استفاده کنند. با این حال، هوش مصنوعی می‌تواند به سرعت از نظر ظاهری از اینفلوئنسرهای انسانی پیشی بگیرد، و از آنجایی که همه این افراد مصنوعی هستند، می‌توانند مانند هر اینفلوئنسر انسانی چیزهایی را به دیگران توصیه کنند.

بنابراین، اگر آنها تا این حد مانند انسان ها باشند، چه مشکلی مهم است؟ خوب، هوش مصنوعی می تواند چیزهایی را توصیه کند که ممکن است به شما آسیب برساند، و در انجام این کار واقعاً مشکلی نخواهد دید. یک مثال خوب کتابی است که اخیراً توسط هوش مصنوعی در مورد قارچ ها توسعه یافته است که منجر به برخی از کاربران مسموم شده اند زیرا آنها آنچه را که گفته شد، درست تلقی کردند، هرچند اینطور نبود.

به مثال تأثیرگذار آرایش ما برگردیم، بسیار آسان است که بفهمیم چگونه این می تواند به طرز وحشتناکی اشتباه شود. یک تأثیرگذار هوش مصنوعی را در نظر بگیرید که به کاربران توصیه می کند یک رژیم آرایشی را امتحان کنند که سلامت پوست آنها را بهبود می بخشد و آنها متوجه می شوند که در عوض پوست آنها را سفید می کند. حتی بدتر از آن، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که اگر مراقب محتوایی که دنبال می‌کنند نباشند، این یک انسان واقعی است که این توصیه را به آنها می‌دهد.


این فقط درباره اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی نیست، بلکه در مورد اعتماد است

در بازاریابی آنلاین، اولین چیزی که شرکت ها به دنبال آن هستند، تعداد فالوورهای شما نیست. این میزان اعتماد افرادی است که با آنها صحبت می کنید. اینفلوئنسرها در زبان بازاریابی به عنوان “مبلغ برند” شناخته می شوند، به این معنی که آنها در مورد محصول به مردم می گویند و آنها را به خریدار یا “تبدیل” تبدیل می کنند. این مبشرین برند بر روی بازاریابی دهان به دهان کار می کنند و در نتیجه در فروش ۵.۴ برابر بیشتر به شرکت ها– جای تعجب نیست که آنها برای مشاغل بسیار مهم هستند.

اینفلوئنسرها این کار را با ایجاد رابطه با مخاطبان خود انجام می دهند. این در مورد اعتماد یک اینفلوئنسر به مخاطبان خود است و چندین برند نیز از این سبک بازاریابی سود برده اند. اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی این کار را یک گام فراتر می‌گذارند و از اعتماد برای سرمایه‌گذاری کاربران استفاده می‌کنند و سپس محصولات را بر اساس آنچه شرکت می‌خواهد کاربر بخرد، به آنها می‌فروشند. بدون شفافیت، مردم می توانند کالاهای پیشنهادی هوش مصنوعی را بدون اینکه بدانند به آنها فروخته می شود، خریداری کنند. این یک کلاهبرداری فریبنده است که برای به واقعیت پیوستن آن چیز زیادی لازم نیست.


گروهی از افرادی که برای وضعیت واتس اپ عکس سلفی می گیرند با چندین نماد ذکر در اطراف.
لوکاس گوویا / How-To Geek | دیوید آنجلینی / شاتر استاک

رسانه های اجتماعی قبلاً در مورد تعامل مردم با مردم بود. با این حال، با گذشت زمان، آنها به پلتفرم های بازاریابی، اخبار و سرگرمی روی آوردند. بسیاری از بخش اصلی “اجتماعی” رسانه های اجتماعی از بین رفته است. اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی نتیجه طبیعی این تغییر هستند. همانطور که روابط فرااجتماعی راهی برای بازاریابی برای مردم شده استطبیعی است که ببینیم کسب و کارها از طریق تأثیرگذاران هوش مصنوعی از آن استفاده می کنند.

آیا می توانید یک اینفلوئنسر هوش مصنوعی را از یک فرد واقعی تشخیص دهید؟ در حالی که چند راه برای فهمیدن وجود دارد اکانت های جعلی از اکانت های واقعی در اینستاگرام، تشخیص اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی کار آسانی نیست. تا زمانی که پلتفرم‌های اجتماعی مشخص نکنند که با اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی چه کار می‌کنند، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مراقب کسی باشید که شما را به رسانه‌های اجتماعی اضافه می‌کند که شخصاً نمی‌شناسید.


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا